mijn paard is super goed en lekker!

Känner inte alls för att blogga, men någon liten update är ni värda.
Varit på lillhagen hela dagen idag med Lizzie, Amigo var grymt fin & Adam red ju honom riktigt bra! Vi överlevde blåsten trots alla odds.

Det stormar som jag vet inte vad så Dutchen fick vila idag, gillar det inte helt då hon gick två klasser igår, men får pussa på henne extra så kanske hon överlever.

Gårdagens tävling gick bra, jag är väldigt nöjd.

Första 110 klassen
gjorde hon många riktigt fina språng & känslan var riktigt bra. Hon blev lite stark bitvis men kändes med på noterna & väldigt fin. Dock blev jag alldeles för hård i handen mot en oxer som kom snabbt ur en sväng så där stoppade vi, tar helt på mig det då jag fastnade helt i handen. Gav henne en klapp & fortsatte, hon fortsatte hoppa väldigt bra men jag lyckades bli lite väl hård på ännu en oxer så där rev vi. Inte helt nöjd med denna klassern, hästen skötte sig riktigt bra men jag fick inte tillbaka henne som jag ville & då blev alldeles för hård i handen.

Andra 110 klassen gick väldigt bra! Mycket nöjd med både mig själv & hästen. Fick till bra språng, jag red med sitsen & rumpan, hade en mjukare hand & känslan var härlig. Kom något nära ett antal hinder i början men hellre det & att hon hoppar upp sig i dessa lägre klasser än att jag lägger henne stort i onödan & vi får till flacka språng. Tog ut svängarna ordentligt & galopperade inte på något speciellt. Trots det så räckte vår ritt till en 8:e placering.

Här är en film från andra 110 klassen:


/Jessie

Kommentarer
Postat av: M

Vad tyckte du om Sydslättens nya underlag? Och exakt var det för något?

2011-11-28 @ 13:28:06
Postat av: Anonym

Bra språng?! 7 stycken i botten och resten red du iväg henne.. Precis som din mamma sa, det är en schysst häst som hoppar..

2011-11-28 @ 22:49:07
Postat av: Ingela

Början av banan ser lite trevande ut, hittar inte riktigt rytmen. Andra halvan av banan ser bra ut. Lite mer rytmiskt o hon får en del fina språng. Visst är hon snäll som hoppar, det är väl alla hästar! XD Vissa är snällare än andra, men såå tokigt tycker jag inte att det ser ut! Mer rutin behövs o det kommer!

2011-11-29 @ 10:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0