no good day, icke sa nicke.

Nä, det känns som att denna söndag inte kommer bli bra alls.
Börjar ju bra med att valpen här hemma tuggat isönder rosetten vi vann igår...
Tack liksom.

Tävlingen igår gick helt okej, är rätt nöjd.

Banorna var dock väldigt tråkiga, underlaget sög som vanligt & de hade även noll koll som vanligt, härligt med torns ska ni veta. NOT.

Man får göra det bästa av situationen.

105
Inför första klassen red jag fram henne med grammen, hon var pigg & framåt, kändes väldigt bra. Hoppade fram amazing & det kändes toppen. Sen kallar de ut mig från framhoppningen, då skulle jag bara ta ett språng till sa jag. Så jag hoppar ett språng & sen skricker dem på mig. Jag försöker ta mig ut från ridhuset men då står det ett ekipage till nästa klass som försökte ta sig in. Jag sa att jag hade sjukt bråttom & att de fick akta sig, men det tog sin tid... liksom tack.
Travar upp till ridhuset i rask takt & då skricker dem på mig igen, att jag fått startsignal & allt. Ingen häst i ridhuset... (jag startade sist men det ska ändå vara en häst kvar & vänta...) Så de skricker åt mig att starta men jag ville ju vänta in ett ekipage, nähe tänkte jag & startade i full karriär. Tiden går igång innan jag ens kommit över första hindert så jag lägger upp tempon för att minimera chansen till tidsfel. Får inte upp henne ur kurvan mellan 1 & 2, så det blir ett flackt hopp på 2:an, ett ner. Fortsätter banan med en bra galopp & bra språng, men hade lite svårt att hålla tillbaka henne.

110
Inför nästa klass tog jag inte på grammen, hon var het som satan när jag red fram, trippade på tårna i princip. In på framhoppningen tog inte inte för sig, hon ville inte riktigt hoppa av & man märkte i språnget hur hon inte ville landa. En väldigt äcklig känsla kan jag säga. Så hur jag än red henne fram mot hinderna så hoppade hon från botten. Jag kände hur hon blev lite osäker & vi fick inte till något bra språng alls. Nu efter 3 klasser märkte man hur underlaget började "röra på sig". Men vi tog friska tag & gick in på banan. Där ALL hennes osäkerhet försvann när jag väl la upp galoppen mot första. La henne medveten stort på första då jag kände att annars skulle hon hoppa av från botten igen. Hon ville alltså inte alls hoppa av eller landa... Fortsatte banan with no control... Hon tog för sig & ökade på, jag satt & höll som in i men fick inte igenom några bra halvhalter eller något. Hon körde sitt eget race, men bestämde mig för att inte göra halter & ta tillbaka henne rejällt. För hellre att vi tar oss igenom med självförtroende än att jag börjar konstra med henne & får henne tillbaka på samma spår vi hade på framhoppningen. Hon var galet het & hade spetsade öron framåt hela rundan, dock var det ingen graciös runda kan jag lova. Vi tog oss igenom med x-antal hemska språng & okontrollerad pålle, men hon var lika glad för det.

Vi låg i ledning till det var 10 ekipage kvar, sen kom vi 4:a!



/Jessie

Kommentarer
Postat av: Agnes

Tycker inte du ska vara för dömande mot Torns. Vi är faktiskt en förening och är inte gjorda av pengar, det kostar en stor summa pengar att byta ut ett helt underlag. Dessutom är alla funktionärer folk som har häst uppstallad där eller voluntär arbetare. Det är omöjligt att vara alla till lags och självklart är det synd att du inte tyckte tävlingen var arrangerad på ett bra sätt. Du får tycka vad du vill men skulle vara trevligare för alla om du inte var så spydig.

2011-11-06 @ 21:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0