testning av pelham..

Shuubre, eller något i den stilen.

Min huvudvärk har börjat försvinna, efter x-antal tabletter.
Planen är nu att hoppa in i duschen & sen se desperate housewives!

Red Dutchen imorse cirka 25 min, hon var underbar att rida idag. Alert, kvick & jobbade på riktigt bra. Testade mitt pelham från pessoa magic system bit idag, hon verkade trivas och gilla det. Första gången jag rider henne med något annat än två & tre-delade bett. Ska verkligen testa detta på hoppningen imorgon & hoppas hon fortsätter trivas med det.

Jobbade kort men intensivt, få ett friskt tempo & jobba "uppåt". Få igång bakdelen & kunna korta galoppen ordentligt. Vilken som gick riktigt bra idag, hon är inte tillräckligt stark ännu för riktigt ordentlig kortning men vi är på god väg. Idag siktade vi in oss på volter & styrkande övningar. Det var underbart att ha henne så pass bra mellan hand & skänkel, kände att hon verkligen lyssnade och var lyhörd. I varje steg var öronen spetsade & lyssnade efter nya direktiv.

MUMS på dagens ridpass, love my horse!

Fick en fråga vad jag har för skydd på henne, för er som antecknar;
Oftast 50/50 lindor fram & inget bak.
Vid hoppning - Veredus Carbon gel, endast fram.
Ibland slänger jag på snabb-bandage eller vanliga senskydd.

Har ridit henne med bakskydd EN gång, första gången jag provade henne.
Ser ingen anledning till att sätta på ett par nu.
Hon är försiktig om benen & slår inte emot alls
.

Så nu taggar vi inför hoppning imorgon!



/Jessie

Kommentarer
Postat av: Anonym

StÄrkande övningar *

2011-11-09 @ 00:27:19
Postat av: sofia

Du hade säkert bakskydd på henne vid provridningen för att ägarna ville att hon skulle hoppa bättre med bak! Men det är bra att du rider utan bakskydd, då blir dom känsligare bak när du sätter på bakskydd och får en bättre bakbensteknik, bra att tänka på vid tävlingar ;)

2011-11-09 @ 22:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0