Året 2007 med Girlie

I mars 2007 provade jag Girlie för andra gången & detta på min födelsedag.
Hade provat henne ett halvår tidigare men då satte andra saker stopp.
Men vi ville ge det en chans till, hon var ju så fantastisk...

Några dagar senare flyttade hon hem till oss.
Det kändes sådär lagom overkligt kommer jag ihåg.
Jag var världens lyckligaste tjaj.


När hon precis flyttat hem till oss. (24 år alltså).

Ska nämna att jag aldrig tävlat eller tränat seriöst innan hon kom.
Jag var alltså 13 år & hade gått på ridskola från jag var 4-10 år,
därefter haft russ och andra foderponnys hemma fram tills denna dag.
Hade deltagit i några klubbtävlingar på ridskolorna, men inget seriöst alls.

Vi mjukstartade och red ihopa oss, mest uteritter & bus i skogen.
Vi hoppade även en hel del, mest på skoj & så.
Men på henne fick jag självförtroende & man ville mer o mera.

Tränade lite i hoppning och dressyr under sommaren 2007.
Fortfarande inget fullt seriöst men jag ville ju lära mig.


Första träningen.

Hösten kom & Girlies ägare sporrade mig & ville att jag skulle ut & träna & kanske t.o.m. tävla något? Vi började hoppträna för Bengt Rosberg i Skabersjö. Det var så kul och lärorikt kommer jag ihåg, jag längtade varje vecka till veckans lyckligaste dag, hopptränings torsdagarna!

I slutet av hösten kände vi att det var dags att gå vidare. Vi anmälde oss till våran första klubbtävling tillsammans. Förklass 50 cm & därefter mästerskapsklassen 90 cm. Dagen kom & vi nollade första klassen, i andra klassen fick vi ett stopp i omhoppningen. Men så oerfaren som jag var så var de mitt eget fel och jag var lika nöjd ändå.


Bilder från första "tävlingen".

Året rullade på & jag var fortfarande världens lyckligaste tjej.
Vid årets slut hade jag haft henne i hela 9 månader & då hade jag inte den blekaste aning om att vi skulle få totalt 55 månader tillsammans...

Tänkte skriva några fler delar, 2008, 2009, 2010, 2011 & kanske något mera.


Sommaren 2007.

/Jessie

Kommentarer
Postat av: Emma ♥ Lydia

Fin blogg! :)



Ska vi följa varandra via bloglovin? Säg till när du lagt till mig, så lägger jag till er :)

2011-10-13 @ 20:37:38
URL: http://youngrider.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0