Voltani

Voltani, KWPN
Sto f. 2002 e. Voltaire u. Riovanna ue. Animo
169 cm i mankhöjd & av färgen svettfux.
Hennes fader, moder, morfar, Alme Z & Jasper har alla varit eller är på 160 nivå, själv har hon ännsålänge gått 135 cm med höga vinstpoäng.

Dutchen som hon kallas kommer ifrån i Holland. Jag hittade henne med hjälp av www.fphstables.nl när jag var nere i för andra gången iår Holland & den 5 oktober kom hon fram till Sverige & blev min.

Hur hittade vi henne?
Med hjälp av dem jag hade min praktik hos nu i höst hittade vi min framtida stjärna. Vi åkte iväg & provade henne hos Kees van Utula*. Jag fastnade direkt. Hoppade upp & började känna av, lite oriden den senaste tiden, inte helt musklad & inte särskillt bärig eller stark. Men en jätte trevlig häst med bra inställning & hoppade underbart. Så vi tog hem henne till anläggningen där jag hade min praktik. Testade henne igen & då var beslutet fattat, hon skulle bli min. Dagen efter var det dags för vet. check & hon gick igenom! Resa till Sverige bokades & gissa vem som var den lyckligaste i världen?

Info;
Dutchen är en väldigt trelig & social häst. Cool lugn att hantera, ingen som stressar upp sig i onödan & väldigt stabil på marken. Hon är väldigt trevlig att rida, vid hoppning taggar hon till & blir väldigt het. Trampar om väldigt lätt & hoppar ordentligt & med försiktighet. Hon har som sagt gått 135 med höga vinstpoäng, dock endast 120 senate året då ryttaren ej var speciellt erfaren.

Tillsammans startade vi en mindre klass i Holland på ca: 90 cm. Hade suttit på henne 4 gånger tidigare & hon var inte alls igång. Men detta resulterade i vinst!!

Men nu väntar mycket jobb & hårdtrim framöver. Bygga upp styrka, muskler, kondition & framförallt jobba ihopa oss till ett klockrent team.





Kommentarer
Postat av: Ida

Ser ut som en himla trevlig häst, ni blir ett fint ekipage!

läste alltid din blogg förr i tiden och nu hittade jag dig igen?

min fråga är bara vad som hände med din förra häst? den som är med på headern? tacksam för svar i inlägg!

Keep up the good work:)

2011-10-18 @ 21:23:07
Postat av: Sara - Föredetta beridare hos Jessica Kurten

Hon är släkt med min junior häst Occasion, han hade voltaire som morfar eller farar minns inte riktigt ;)

2011-10-18 @ 21:48:30
URL: http://stallgrasma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0