Att små hoppa...

... är väl aldrig fel, eller?

Ska ut och små hoppa Bejona lite. Studs-serier och allt det där som ingår i gymnastik.
-
På Tisdag ska jag åka på min första dressyrträning någonsin! Låter mer hämst än vad det egentligen är.
-
När man håller på med hoppning är markarbete något helt annat än markarbete för ett dressyr ekigape. Man kan väl föränkla det och säga att för ett dressyr ekipage är de viktigaste att hästen är lösjord och går i rätt form, bakbenen under sig och en välarbeted rygg. Ett hoppekipage mest strävar efter en lydig häst.
Fast egentligen är det inte hela sanningen. Min mamma rider ju dressyr på hög nivå och hjälper mig några dagar i veckan. Men om jag säger såhär, på Tisdag ska jag på min första dressyrträning och diplomerad tränare.
/Linnea Ohm

Kommentarer
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Ah, tog mig en stund.. men bilden är tagen på Trelleborgs Ryttarförening va ? :)

2011-09-17 @ 01:55:21
URL: http://bornlate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0