first competion in holland - first place!

Jag har världens finaste häst, jag är nästan helt säker.

Så igår kväll var det dags för att debutera med min häst & detta i Holland!
Vi hoppade en lägre klass, imed att jag bara suttit på henne 4 gånger innan & hon är ur kondition, antagligen inte riden på ett bra tag & omusklad, ja ni vet köret.

Det var TOTALLY DIFFERENT än tävlingarna i sverige ska jag säga er.. haha!
Kaos tyckte jag, fast ändå inte?
På framhoppningden var 15-20 hästar igång hela tiden, trångt men det fungerade konstigt nog. I sverige hade det ju för fan blivit kaos, där klagar varenda kotte om det är mer än 7 ekipage inne samtidigt, haha. Vi red även fram i endast vänstervarv, och det var no problemas, mycket smartare I think.

Fixade Voltani (min hest) & red väl fram en liten stund, tog några språng & gick sen in på banan. Hade sett banan från puben lite tidigare & kunde typ den, eller ja lite av den.. haha! Det var 10 hinder & 12 språng, hinderna kom snabbt & tätt. 

Pärlan min skötte sig underbart bra & jag är nöjd med rundan! Fick till galoppen & vi kom runt felfria, hade gärna önskat att jag fick ihopa henne mer men som sagt hon är inte alls stark just nu & jag har bara ridit henne 4 gånger tidigare.

In i lastbilen & en liten stund senare var det tydligen dags för jump-off!
Så det var bara att jogga till lastbilen, ta ut snyggingen & hoppa upp.
När jag kom in på framhoppningen, efter typ 1 minut skritt så skulle jag in på banan.
Liksom, jahaaa.. what to do now?
Satte galopp, hoppade räcket en gång & sen in på banan.
Hade ju ingen anning vilka hinder som omhoppningen var till, skönt läge.
Så ja fick reda på siffrorna & fick räkna fort kan jag lova.
6 språng & nu fick jag startsignal.
Det var bara att gasa fick jag för mig eller något.
Fick inte till någon bra språng på ettan eller tvåan, men bestämde då kvickt att svänga lite snabbare & GASA. Det fungerade bra, fick till bra språng & tydligen vann jag.

Så, ja vi vann klassen.
Debuten i Holland.
Debuten på nya hästen.
Suttit på hästen 4 gånger tidigare.

Hon är för underbar kan jag lova!
Ser fram emot att starta henne i sverige nu, tagga!

Film från grundomgången!


/Jessie


Kommentarer
Postat av: Ingela

Superstart! =)

2011-09-30 @ 18:36:34
Postat av: Tess

Supergrattis!! Jättefin ritt och jättefin häst!

2011-09-30 @ 20:32:41
URL: http://vagentillwe.blogg.se / strobel.se
Postat av: Anonym

vad kul!! grattis!! Fin häst =)

2011-10-01 @ 15:24:34
Postat av: ida

vad kul grattis! I det ridhuset har jag också tävlat på torsdag kvällarna, fick du också rida IGENOM ett stall liksom i en smal stallgång? Haha härligt att det din nya är så okomplic perfa!

2011-10-13 @ 22:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0