svar.

Fick 2 anonyma kommentarer, trevlig?
Lämna iaf en mail som jag kan svara till...

Anonym
om Foderstater:
Vad lite mat de får... Kanske inte så bra att ändra foder när den burar ställe
sv. Lite? Nej de får verkligen tillräckligt, en stor häst på 12 kg hö, ponny på 8 kg & liten shettis på 3 kg. Något av de normalaste jag har hört iallafall. Sen förstår jag inte "burar ställe"?

Anonym om Foderstater:
Jösses 1 KG betfor hur vågr du ge så stora mängder mat på samma gång? :O
sv. Uppskattningsvis, jag väger faktiskt inte betforn som uppblötad. Men skulle gissa på 0,2 torrt? Inte 1 kg torrt om ni kanske missuppfattade det? Har även mycket betfor saft till Girlie då hon älskar att sörpla i sig saften.

Någon mer som har någon kommentar ang. mina foderstater?
Hade ju varit intressesant med någon BRA kommentar.
Om ni inte är insatt i foder som dessa ovanstående kommentarerna så ber jag er att lägga ner, om ni inte undrar någon självklart. Jag har rätt bra koll om foder + att jag har foderlära i skolan.

För att skrämma er lite mer & säkerligen chocka er hel del...
Visste ni att jag aldrig mätte upp höet förr?
Var väl för 2 år sen ungefär som jag började väga upp höet.
Förr slängde jag in en speciell mängd 4 gånger om dagen, ungefär lika stor.
Vet ni vad, hästarna överlevde OCH höll sig riktigt bra i hull.

Ni som tycker detta är hel knasigt borde kanske tänka om.
Flertalet stora tävlingstall som jag varit på väger faktiskt inte heller upp sitt hö alltid. De tar en mängd & "handväger" det lite snabbt. Det finns ingen tid för att sätta ex. 40 x 4 höpåsar varje dag. Hästarna överlever även där OCH håller sig i hullet för svårklass tävlingar.

En sak man alltid ska komma ihåg är att hästar faktiskt bara är hästar.
Inga porslin saker som behöver gulligull & tillskott hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag som skrev kommentaren om 1kg betfor o jo jag har mkt kunskap, men jag reagerade på 1kg konstigt?? Så att kalla ngn okunnig som du inte har den minsta vetskap om e löjligt.. O även om jag skriver mitt namn vet du inte vEm jag e..

2011-04-08 @ 17:18:46
Postat av: Ingela

Burar ställe är nog "bytar ställe!" ;)

Tycker de verkar få bra fodermängd!

2011-04-08 @ 17:32:30
Postat av: hanna

go jessie!

2011-04-09 @ 06:40:04
Postat av: Nadja

är gpa bra :)

2011-04-09 @ 09:59:29
URL: http://ponnidressyr.blogg.se/
Postat av: Fru Optimist

Gillar din foderstat nu när jag förstår att det var uppblött betfor :P Oppe får också "bara" havre och betfor + mineraler, och han klarar sig utmärkt =)

2011-04-09 @ 10:31:48
Postat av: Anna

jobbar med ung och tävlings hästar och vi väger aldrig upp något hö,fungerar alldeles utmärkt,man vet ändån på ett ungefär hur mycket dom får:)

2011-04-09 @ 15:15:45
URL: http://annashastliv.blogg.se/
Postat av: Mariam

Jag förstår verkligen inte vad folk klagar över? Om man bara läser dina foderstater kan man själv se att de inte får för lite hö, det är en normal foderstat. Shettisen hade jag iof valt att ge mer men det är ju upp till var och en. Och som du skrev, hästar är hästar de behöver inte äta en massa jäkla tillskott och skit. Basic foderstat ska det vara :)

2011-04-11 @ 21:20:34
URL: http://stallrisebjar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0