svar ... igen

Anonym om Foderstater:
Du säger ibland din häst är pigg varför då ge havre och betfor? Dock fick de inte mkt kraft över en hel dag. Hur får dina hästar mat på böcke

Sv
. För att havre är bra & en ordentlig basföda. Att han är pigg är ju bara bra, har aldrig klagat på hans energi. Ibland blir han bara för stissig, men sånt får man ta med känsliga hästar. Betfor ger jag för att det är smaksättande, bra för tarmfloran, har en god dietisk verkan, tillför energi utan stärkelse & är ett enkelt sätt för att få i hästen vätska. 2,5 kg havre tycker jag är en normal mängd kraftfoder. När han är 100 % fullt igång & tävlar nästintill varje helg, går hårdträning osv. så går vi upp till max 3 kg havre.

På bökeberg får han kraften uppdelat på 3 gr. om dagen.
+ att de har hösilage på bökeberg.
Så just nu får han 2 kg (eget hö) på morgon.
Följt av 2-3-3 kg hösilage under resten av dagen.

Fler frågor så lämna gärna en mail jag kan svara till.



Kommentarer
Postat av: Anonym

3 kg havre är mkt för en häst som lätt blir "pigg".. Men som jag sagt innan, spelar ingen roll hur ngn kommenterar om det är ngt som inte är positivt, det är som att hälla vatten på en gås!!



Den kommentaren var ju ingen konstig fråga, en smart hästmänniska kanske överväger att kanske gå över till korn ist för att proppa i den havre :S

2011-04-08 @ 20:07:06
Postat av: Anonym

Håller med föregående kommentar .... Kanske ej proppa i havre.. Men men!!!!! Ska linnea berätta vad hennes häst får? Kan ni inte berätta vad era hästar kostar och vad ni anser de är värda nu??

2011-04-08 @ 22:18:32
Postat av: Sarah

Hej Jessica! Jag undrar hur din tävlingssäsong ser ut? Har du några tävlingar inbokade nu? Ska du vara funktionär på skabersjös tävlingar? =)



2011-04-09 @ 02:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0