böke svar 2 !

Alice om böke svar.:
tack så jättemycket!
jag vet inte om jag skrev det, men jag vill nog i framtiden inte jobba med häst, utan plugga vidare.
Tror du det kan vara någon idé att gå där då, eller är det lixom bara häst som gäller? :)
Du kan inte skriva lite om hur det är att gå där? Typ hur långa dagar, sammanhållningen mellan kompisar och allt sånt? Sen gärna om lektionerna och om man rider självständigt när man inte har lektion eller är det ett schema som alla följer även om man har med sig egen häst?
förlåt för mycket frågor, men hittar knappt info någon annanstans! O:)

Sv
. Du kan plugga vidare och får möjlighet till högskolebehörighet! Men själv hade jag inte gått på en "hästskola" om jag inte tänkte satsa på en framtid med hästar.

Jag gillar vårat schema, rätt långa dagar men så får det bli när man har hästrelaterade ämnen som ska hinnas med! Jag som går i tvåan börjar mellan 8-9.20 varje morgon & slutar 15.10-16.30. Vi är ett stort härligt gäng & jag tycker vi har en bra sammanhållning, många olika & blandade personer! Många hästtjejer som vet bäst, för såklart vet alla bäst! ;) Men det gör det hela bara lite charmigt.

Lektionerna i de vanliga ämnen är som vanliga lektioner på andra skolor, hoppning & dressyr har vi en gång i veckan + ett övrigt ridpass för tränare, alltså 2-3 ridlektioner på skoltid varje vecka. Annars rider vi ofta på morgonarna eller på håltimmar under skoltid, ibland efter skolan. Alla som har egen häst och de som har skolhäst följer samma schema när de gäller ridpassen, dock inte självständig ridning då rider man när man vill.

/Jessie

Kommentarer
Postat av: Josefin

Nej jag tror inte att man kan få högskolebehörighet nu, för från och med 95orna går enligt nya gymnasiesaken. och då är SRG en yrkesförberedande skola endast och inte studieförberedande. Men det lättaste är väl om hon ringer och pratar med karin eller rektorn så får hon ju veta allt?

2011-10-21 @ 18:13:17
URL: http://josefinolovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0