ge mig en ponny...

...som jag kan tävla.

Att gå över till storhäst helt vid 16 års ålder är dumt.. vilket jag förstår nu. Men än är det inte försent! När Lizzy väl är såld (som hon förhoppningsvis är vid sommarens slut) ska jag övertala mamma att köpa en D-ponny som jag kan tävla lite MSV på de sista åren jag har kvar.
-
Ponnytiden är det som startar mångas karriärer och händer en gång. När du väl har fyllt 18 är ponnytiden över för alltid. torhäst kan du rida för alltid.
-
Det är nu när jag har följt med Maja Feuk (som rider Lizzy) och Lizzy på lite ponnytävlingar som jag har inset hur mycket jag saknar det. Btw, när vi väl pratar om Lizzy och Maja. De var idag i Frosta RF och tävlade två klasser på lokal nivå och blev placerade i båda. Duktigt. Det var en LC+5 och en LB. Vi kan också passa på att gratta Maja till sin plats i landslaget och kommer presentera sverige under de Nordiska Mästerskapen i Danmark. Grattis!
-
Åter till ämnet.
-
Drömsenariot (hur man nu stavar det) skulle då vara att hitta en D-ponny som gått lite högre (LA-MSV B-MSV A) att rida till försäljning.
Jag hade en D-ponny för två år sedan som jag fick rida som var lite äldre och gått svår hoppning, dock fick den avlivas efter jag ridit den i en vecka. Ohhh yess.

Hur många sådan chanser får man egenligen?

Man kanske ska läga ut en annons?

Jag har ju en ganska bra meritlista.

*Ridit in två b-ponnyer
*Ridit in tre storahästar
*Utbildat en ponny från LC till MSV A i hoppning
*Utbildat en storhäst från grunden (tre års ålder)
*Kvalat samma häst till falsterbo som fem åring.
*Ridit globenkval
*Vunnit mountin horse ponny cup kval (stilbedöming) och kvalat till final.
*Flera placeringar i Skånska Mästerskapen.


+ många lovord om min ridning.

Så kom igen!




/Linnea Ohm



Kommentarer
Postat av: Moa

Har alltid tyckt du verkat duktig, men visste inte om alla de meriterna! grattis eller nåt haha :)

2011-06-11 @ 22:57:06
URL: http://cabri,blogg.se
Postat av: Anonym

Du har inga problem att hitta ponny/häst att rida :) Du e väldigt duktig och har många meriter.

Ut med annons, det är en order ;)

2011-06-12 @ 13:04:11
Postat av: Mariam

Nus ak min ponny säljas men hade jag velat låna ut hade du deffinitivt varit rätt person att fråga. Du hittar säker en fin ponny! :)

2011-06-12 @ 21:22:55
URL: http://stallrisebjar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har en super fin maxad c-ponny.. Kanske för liten?

2011-06-14 @ 11:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0