huvudvärk & annat chillande.

Efter 3 timmars sömn inatt så mår jag ändå rätt bra.
Pluggat klart allt nu & det känns riktigt nice.

Visst, ett test imorgon som jag behöver läsa på lite till
& dräktighetsprov på torsdag men det känns rätt simpelt.

Red Gaz & M idag!

Gaz blev det mest jogg & galopparbete. Ville få honom kvick för hjälperna & mjuk i munnen. Nöjd med honom idag, han jobbade på bra utan att klaga.

M skulle jag hoppa idag, hade inte ridit henne på 1,5-2 veckor (en annan som ridit) & detta var andra gången vi skulle hoppa på riktigt. Alltså mer än små kryss, haha. Hon var fin & balanserad. Mjuk & fin, lite pigg & stojig i galoppen först men det släppte rätt snabbt. Hon har ett enormt sug på hinder & det är riktigt härligt att rida an. Sen att hon har en språngkurva som jag vet inte vad bara ger mig gåshud. Började travhoppa & gick sedan över till att hoppa några mycket simpla linjer & låta henne själv taxera & hitta fram. Hon tog tag i hinderna & hoppade fantastiskt.

Nu ska vi jobba på styrkan, fina flickan!
(M är 4 år e. Maloubet de plevill & nyligen inhoppad för er som inte hängt med).


B reds lite lätt av en annan tjej idag, imorgon tänkte jag nog trimma snyggingen.

/Jessie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0