Juuuuuump so high

Ligger & typ halvsover, mums?

Som ni kanske kommer ihåg så kändes de piss igår efter hoppträningen, känslan & ridningen var verkligen nere i botten (kändes det som).

Red upp till A.G. & trimmade lite. Hoppade fram på lite blandade hinder, jag hade en bra ridning, vi hade en bra kontakt & han lyssnade på mig. Sprången kändes så enkla & känslan kom snabbt på topp igen. Han slog inte alls på huvudet, rusade inte alls & var så hilma fin.

Sen satte vi upp kryss, 7 meter, oxer.
Han hoppade galant igenom serien!
Vi höjde & bredade, höjde & bredade.
Han hoppade upp sig ordentligt, rev någon enstaka gång när jag kom för djupt ner i sätet men då med frambenen för en gångs skull!
Så då lärde han sig lyfte på dem också, heh.

Han var alltså enormt fin idag, guldpojken is back.

Hoppade därefter B också. Hon var enormt fin när jag red fram. Mjuk för hjälperna & riktigt mjuk i munnen. Lyhörd som aldrig förr. Hoppade fram på serien, men då snett igenom först på krysset & sen på oxern. Vi fick till grymma språng & det kändes super.

Hoppade sedan hela serien & först hade jag lite problem med att länga ut henne. Vi fick både in 2 & 3 galoppsprång på 7 meter... Fick sen fram henne men det blev en liten ryttarmiss någon gång. Dock gick det därefter toppen igen.

Hon var alltså super duktig idag, fine tjajen.

Tänk att det kan gå så bra en dag & dagen innan så himla kast?


/Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0