svar.

Anonym om Tävlingsbilder Gazpacho 19/6-11:
är det tillåtet att tävla på detta bettet utan två tyglar alt. deltatygel??
Sv. JAPP, det är FRI BETSLING på storhäst. Du får i princip ha vad du vill & hur mycket du vill i din hästs käft sålänge den inte har ont av det. Undrar varför man får rida på pessoa då... Jag rider även på det mildaste sättet, har tygeln i stora ringen. Effekten blir som ett rakt bett med tungfrihet & fasta D-ringar + kedja. 

cornelia om svar!:
Tråkigt att han inte funkar i hoppningen! Man får ju en vän i hästen och det är jobbigt att inse att det inte går längre (så har det varit för mig) men det är starkt att du inser det och lägger ner. Annars blir det inte roligt längre, men det finns ju de människorna som inte ger sig och pushar hästen ändå - men det blir ingen lycklig av.. Cred till dig!
Sv. Jo någon gång kommer gränsen när det är dags att lägga ner. Vi vill olika saker. Drar man ut på det så blir det bara värre. Han är ingen hopphäst & visst han kan gå 120 klasser med lite nerslag & sisådär bjudning men vem blir lycklig då? Ingen. Jag är en tävlingsmänniska & när jag rider en häst måste jag ha ett mål. Det fungerar inte i längden. Antagligen blir det så att mamma fortsätter ha honom & rider dressyr. Jag kommer väl trimma honom 1 gång i veckan & hjälpa till att hålla igång honom, kanske underhålls hoppa. Men det fungerar inte längre som det går nu.

/Jessie


Kommentarer
Postat av: Anonym

De har blivit lite av en fluga att pessoa bett ej är bra. Har pratat med bett exp. Säger de är bra men de är en föuga som kommit att de inte är bra. Jag vet många vänner som har de på deras hästar som säger de är det bästa på. Klart funkar de inte på alla men inget fel med de bettet. Men alla tycker olika!

2011-06-20 @ 18:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0