Svar del 1 - jessica

Frågestunden fortsätter men jag har fått önskemål att hellre ta färre frågor åt gången & längre svar. Så därför börjar jag redan nu.

HÄR ni ställa fler frågor.

Varför är du en DJESSIEDJUMP????
Sv
. För att jag bara är det. Kommer alltid att vara det. Haha!

Hur högt tror du att B kommer kunna hoppa ? hon är ju ändå 21 (tror jag) även om hon är pigg så är hon ju sliten..
Sv
. Visst slits de genom åren men man kan säga att hon är mycket sparad & väl skött under alla sina år. De senaste 7 åren har hon knappt tävlat, någon enstaka lokal om jag inte minns fel. Innan dess gick hon upp till 145 med vinster & placeringar. Pga. ryttarens skada har hon fått mycket viloperioder. Vilken verkar ha gett positiv effekt. Hon är pigg, glad & arbetsvillig. Inget man vill ta ifrån henne. Men än en gång så är hon en äldre häst vilken betyder längre framridning, inte lika hårda pass/lika ofta & att man verkligen måste lyssna på henne. Då menar jag att säger hon till, då är det nog. Precis som det är med Girlie!

Jag har ridit henne i 2 månader nu & vi har hoppat upp till 125. Varit ute på en 1 meter & en 110 klass. De kommande veckorna ska vi ut i lite 110/115 & om kanske 1-1,5 månad blir det 120. Sen får vi se hur det går, hur hon håller, hur jag rider & massa annat spelar in. Kanske det blir 130 också, den som lever får se.

Vem tävlade B i unghäst VM?
Sv
. Min hopptränare Ragnar Bengtsson året 1995 i holland.

Hur högt vill du hoppa B?
Sv
. Så högt hon vill. Hon har inga problem att gå 120 som det ser ut redan nu, går det högre så är det ju bara bättre.

Kan ni inte beskriva varandras ridtekniker? Brister OCH fördelar? Alltså ni beskriver varandra!
Sv
. Visst, de kan vara spännande... Om jag ska beskriva Linneas ridstil så skulle jag säga att hon är mycket mjuk, effektiv & frekvent i sin ridning. Hon verkar ha lätt att läsa sin häst & gör ett kanon jobb. Någon brist? Ehm... Kanske att hon är helt galen? Det är kanske ingen nackdel men Linnea vågar allt, hon blir ju farlig. Jag glömmer aldrig när hon hoppar i en brant nerförbacke över en bänk utan broddar. Jag fick gåshud & vet ni vad hon gör efteråt? Jo, hon gör om samma sak igen. Uppe & ner, upp & ner. Tuff brud!

Sen vill jag också veta vad ni tycker bäst om den andra & vad ni tycker sämst om.
Sv
. Det bästa med Linnea är att hon är social & rolig. Galen & kul, ja hon är helt enorm alltså. Inte enormt stor men liksom enormt kul..? Haha, hon är bäst alltså!

Beskriv era drömhästar?
Sv
. Långa ben, gråskimmel, sportig modell, valack, lagom lång rygg, kvick & känslig.

Vad gör ni förutom att rida?
Sv
. Pluggar på SRG, solar, äter & träffas lite kompisar.. haha!

Fler svar kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0