Svar del 2 - jessica

Fortsätt bomba med frågor, vi avverkar några åt gången!

Vad vill ni göra efter gymnasiet? Både realistiska och dröm svar gärna.
Sv
. Efter gymnasium vill jag utomlands. Jag vill inte plugga vidare som det ser ut nu. Jag vill till holland, tyskland eller kanske ännu längre bort? Ska kanske utomlands redan i sommar, men vi får se! Så mitt realistiska mål måste ju vara att åka utomlands & då till hoppstall såklart. Ett dröm mål hade väl kanske varit att åka utomlands & verkligen lyckas? Men det får tiden utvisa!

Rider du girlie fortfarande?
Sv
. Japp, men inte särskillt mycket. Jag känner mig för stor för henne nu, både längdmässigt, lite viktmässigt & kunskapsmässigt. Jag älskar henne över allt annat men prioterar att rida Gaz, M, B & de andra först. Det blir väl en tur 1-2 gånger i veckan. Ibland promenerar vi även & longering brukar även stå på schemat. Hon är fortfarande pigg & galen ska ni veta, men tyvärr har jag ingen motivation till att hålla igång henne som förr. Hon är 28 år men fräsh & glad som jag vet inte vad. Nu i sommar kanske jag börjar rida henne 2-4 gånger i veckan istället, vem vet! Går jag ner 5-10 kg så gör jag det gärna.

Hur mycket väger du (jessica)?
Haha, den frågan kom passande! Jag väger 64 kg & är 174 cm lång.

varför är du alltid mumsig?
Sv
. Jag gillar det, hehe.

vad är planerna med B?
Sv
. Jag ska få rutin, utvecklas med henne & lära mig så mycker mer. Hon är en enormt bra läromästare, med hennes hjälp kan jag komma långt.

hur ser planerna ut med gaz? har fått för mig att du ska sälja honom, stämmer det?
Sv
. Nejnejnej, han ska inte säljas som det ser ut nu & på antagligen några år. Det har inte varit på tal & om jag gissar lite vilt så kommer det inte vara på tal på kanske 1-10 år? Haha! Nä, jag har verkligen ingen anning. Planerna med honom är att mamma ska fortsätta tävla honom i dressyr igen när hon kan rida. De ska rida lite LA & bli stabila där. Jag ska fortsätta tävla honom lite regionalt 110/115 & debutera 120 om några veckor. Mer än 120 vet jag inte om det blir iår. Det får tiden utvisa, men eftersom vi haft han i snart 3 år & han är vår första häst så har vi som sagt inga planer på försäljning nu.
 
Om du fick välja mellan B och gaz, vem hade du valt?
Sv
. Att rida... hade jag valt B då hon ger mig mer. Att äga... hade jag valt Gaz för att han är yngre & han håller antagligen längre. Att tävla... B, då det ger mig mer för tillfället. Men som sagt ingen av dem är till salu & jag är glad att jag kan rida båda som det ser ut nu.

/Jessie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0