En blogg om hästar eller politik?

Mitt första inlägg på några dagar. Har inte orkat blogga helt enkelt.

Yess, var idag med Bejona och tränade i Skabersjö för Leif Nilsson. Underbara tränare. Vi tränade galoppsprång, länga och korta. Vilket gick galant. Min häst må ha lång galopp, men kan korta sig lika lätt som hon äter gräs.
Hoppade runt lite banor på 110, vi tar det lugnt. Finns ingen annan möjlighet då hon är 5 år och har lätt för att hoppa upp sig något otroligt. Bedöm själv utifrån vissa bilder.

Imorgon har vi inlämning på biologiarbetet de miljövänliga huset. Hurra. Det absolut svåraste arbetet jag gjort i skolan. Någonsin. Dock väldigt intressant då miljö ingår bland mina stora intresseområden. Jag är den miljövänliga nörden.

Men vilka är då mina största intressen? Jag är en person som vill se de som är mycket större. Låt mig demonstrera. Vi får en fråga i skolan då vi snackar om mobbning, om våld alltid är fel. Och självklart drar jag upp hela visan om revolutionen i Egypten. Linnea, vi snackar om mobbning. Jaha förlåt.
Mina största intressen har med politik och göra. Jag vill själv bli politiker, eller polis. Något av det. Jag vill leda Sverige till ett ekologiskt- och socialt hållbart samhälle. Låter tråkigt? Ge den en chans. Döm inte. Hästarna är bara en hobby.


Blev inte ett inlägg så mycket inriktat på hästar, må så vara men som ni kanske förstår vill jag egentligen driva en politiskt inriktat blogg men det har inte blivit så, och tänkte börja skriva lite om det här för att hålla mitt intresse uppe. Dessutom är den svenska politiken en stor del av hästvärlden. Om ni inte gillar det, hoppa över mina inlägg och läs Jessicas istället. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Evelina

SKRIV om politik ;). Jag lovar att rösta på dig bara för att du är hästtjej om du blir partiledare;).

2011-04-01 @ 17:44:20
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0