3:e plats i vår första 110.

Lång dag, men nu sitter jag rätt stilla...
Haha!

Tävlingen gick kalas bra.
Startade som nr 6 i klassen & red fram lagom mycket.
Hon kändes väldigt bra på framridningen, vid framhoppningen gick det bra när vi väl hittade varandra. När jag red ordentligt så hoppade hon super, men på räckena när jag slutade rida så blev det lite halvdana hopp. Avslutade med ett bra språng på oxern.

Väl inne på banan var hon jätte taggad, busig häst.
Fick tillslut henne rätt så lugnt & red an 1:an. Bra språng på 1:an & 2:an. La av henne lite tidigt på 3:an så hon hoppade verkligen igenom kroppen, härlish. Bra distans till 4:an (kombination) & en bra sväng till 5:an, red henne ordentligt med ytter & fick henne rak över hindert. Bra språng över 6:an & 7:an. Hamnade i korsgalopp mellan 7:an & 8:an, men för att inte störa rytmen fortsatte jag i korsgalopp mellan dessa hinder.

Efter 8:an början omhoppningen, hade bra sväng till 9:an, skar svängen till 10:an & fick till ett bra språng. Ytterligare en bra sväng till 11:an & ett bra språng. Mellan 11:an & 12:an svängde jag rejällt & kom rakt in i kombinationen, hade bra ridning i kombin (12a&b). Efter 12:an började jag klydda... Drev med sätet & placerade min halvhalt försent, då räckte inte bakbenen med & vi petade sista.

Men vi hade bra tid, bra ridning, bra flyt & härlig känsla!
Detta räckte till en 3:e plats!



/Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0