trött tjej = lång dag

Nu ska jag äntligen sova, älskar min säng haha.

Skrittade ut 45 min på B idag, barbacka wow wow.

Gaz blev det trim med i paddocken, la fram 4 st bommar som "klockan" & tanken var att rida igenom de alla & få jämna galoppsprång. Men eftersom han var lite all over the place så fick jag styra om planen. Jobbade väldigt mycket med placering & halvhalter i galoppen. Gaz är ingen häst som bara galopperar över bommar, antingen om jag sköter mig ordentligt så tar han ett bra fint språng... MEN om jag lägger han det minsta fel så hoppar han av jätte tidigt & försöker dra iväg.

Så jobbade att checka honom inför bommarna precis som att det var ett hinder & tränade mitt öga för att se när & var jag skulle göra min check (halvhalt). Det gick bättre & bättre, jag måste vara extremt nogrann på honom. Jobbade även mycket på att komma i balans efter bommarna, rätt galopp & att han skulle vänta på mig.

Avslutade övningen & hoppade ett räcke på 1 meter som stod i paddocken.
Första två sprången var bra men efter landningen var jag försen med att plocka upp honom & han föll in i korsgalopp + blev för springig. Sista språnget (tredje) red jag honom intill räcket, lyfte samtidigt som honom, höll om ordentligt med benen, tittade vart jag skulle härnäst & landade i en bra balanserad galopp. CRED.

Nu ska jag sova, upp 6 imorgon & skola.
Sen följer en galen värmläning med mig hem, oh shiet.
Ska även plugga imorgon kväll, ajdå.

/Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0