världens bästa tjajor, det ska ni veta, anteckna gärna.

Här sitter jag med ett flin som inte går bort.
Läser rubriken, igen & igen.
True story my ladies and gentlemans.

Ikväll är jag pigg & glad, hade gärna pluggat, bakat kladdkaka & gjort lite videos.
Men bonde är nyss slut & sög lite musten ur mig, så himla spännnade.

Så nu är jag fett trött.
Men vi får se vad jag klarar av, djuret klarar allt.

Hopptränade Voltani för Fredde idag, har inte ork att skriva så utförligt som vanligt... men här får ni en såkallat "snabbis"!
Idag stod böjda linjer, hinder som kom upp snabbt & kontroll på schemat.
Helt perfekt ju!
Hon kändes rätt bra på framridningen, dock ej helt hunda vaken som jag vill ha henne. Efter en del aktivt arbete, små volter & ökningar fick jag igång henne. Kan tilllägga att jag tänkte skutta över bara en vattenmatta när jag red fram, kul grej alltså. Men var ju inte beredd på att hon ska hoppa den så STORT, galet.. haha. Träningen gick bra, till en början fick jag väga av hur mycket jag ville ta tag i henne, skarpt bett i handen & het men känslig häst mellan benen. Fick ta & stoppa upp henne mellan några linjer för att få henne att förstå & lyssna, när hon lyssnade & slappnade av fick vi så jäkla mjuka, spänstiga & bra språng! Fortsatte med några linjer & banor där hinderna kom snabbt & på väldigt böjda spår, ja jäklar vad bra det kändes. När ridningen, rytmen & galoppen stämmer, när hästen hoppar för jävla bra. Då finns det bara en förklaring av känslan. SKIT BRA. Så jag är för j*vla nöjd över mig & hästen idag, allt stämde, mums.

Red på mitt pessoa magic pelham idag, för att snabbt förklara;
Detta bettet är lite speciellt, två-delad mundel som ej viker sig som vanliga bett. Alltså det kan inte knipa tungan eller trycka på hästen gom. Materialet vid mundelen bidrar även till att hästen vill suga och "leka" med bettet lite, ökar salivprocessen. Skänklarna är inte normal långa & är även rörlig, det uppstår då en "gag-funktion" & hästen har svårt att gå bakom hand & huvudet förs uppåt istället för in.



/Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0