sova eller rida?

Jag hade helst av allt bara gått och lagt mig just nu...
Bäddat ner mig med massor av filtar och täcken, framför en mysig film?
Chips & dippa hade inte heller suttit helt fel!

Men måste ut i stallet för att fixa & greja, därefter tänkte jag rida Gaz.
Funderade på om vi skulle hoppa men insåg rätt snabbt att jag måste rida i dressyrsadeln för att hoppsadeln är på skolan... Blev väldigt mycket mindre taggad då...

Ja, det har jag ju glömt nämna.
Vi köpte en ny dressyrsadel för några veckors sedan.

Bates Innova blev det! Helt ny från Bengts hästsport i Veberöd?



"En väl genomtänkt utvecklad dressyrsadel. De speciella ”Contourblock” knästöden är anatomiskt utformade efter ryttarens ben och ger optimal kontakt och säkerhet.
Djupt men dock öppet säte med sömlös övergång från sätet och ned längs låret. Y-gjordsystem vars första gjordstroppar är fastspända under ”Contourblock” knästöden. Vegetabiliskt garvat anilinläder i finaste kvalitet med ”Contourblock” i slipat råskinnsmaterial. Tunnare sadelputor i det revolutionerande ”CAIR” luftpanelsystemet som utesluter tryckpunkter och konstant anpassar sig efter hästens form och gör den mer fri och avslappnad. Utbytbart koppjärn."

/Jessie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0