Talentvolle Nederlander!

Talentvolle Nederlander = Begåvande holländarN.

Idag fick Voltani lära sig galoppera på en äng med högt gräs.
Det tog en stund för henne att fatta att man inte behöver hoppa över alla höga växter, det är faktiskt bara att gasa igenom. Men hon ville hellre hoppa studs mellan dessa, ajja hopphästen ut i hovspetsarna iallafall.

Så premiärritten här hemma är avklarad & det gick galant.
Mijn goede paard!!! (Min duktiga häst)

Så vad händer nu?
Jo, snart ska jag käka hemma lagad köttfärslimpa, därefter försöka lära mig hollänska, sen plugga svenska & därefter en lång härlig dusch.

Ska även planera ihop ett litet träningsschema för my cool paard. (paard = häst)



/Jessie

Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du inte byta bloggnamnet till lardighollandska.blogg.se?

2011-10-06 @ 20:50:58
Postat av: jessie

ohohoh här sitter jag och kommenterar på min egen blogg... eheheh älskar holland pratar bara om holland alltid holland

2011-10-07 @ 07:31:14
URL: http://swejumpers.blogg.se/
Postat av: jessie

Hej på mig själv

2011-10-07 @ 13:53:34
URL: http://swejumpers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0